Thursday, January 1, 2009

T - 9: aku dah betul-betul dyslexic ke?

dalam perjalanan balik dari TESCO, aku baru perasan bahawa kat sini kereta yang amat popular dikalangan pengguna jalan raya adalah 'tomato box' (gelaran yang diberi oleh mama dan shad, pada kereta kancil, kelisa, kenari). of course kita semua dah sedia maklum balas bahawa PERODUA adalah production house bagi kereta2 tersebut kan?

bai roti the way, korang tau ke mana datangnya nama 'PERODUA'? haa... meh sini REd educate sket. pada yang tak tahu, 'PERODUA' tu datang nyer dari 2 perkataan yang disambung. perkataan itu adalah 'PERODUKSI' dan 'KEDUA' = 'PERODUA'. sebab 'PROTON' tu kan ke production house pertama kereta2 buatan Malaysia.

ok ok...back to the future story. aku masa tu tengah galak berborak sama jo-ee. maklum la, dah lebih kurang seminggu tak story mory. jadi amik peluang yang ada untuk hapdate diri masing2 la kan. sekali dia soh aku tengok kereta depan. nasib aku tgh pakai silver oaks masa tu, kalau tak, tentu aku tak nampak. kan ke aku ni rabun.....



ini yang aku nampak. 'PERODUA' dah jadi 'PREODUA'. aik, takkan kereta buatan Malaysia pun dah pandai kena pirate ni? aku sangka jenama terkemuka seperti ADIDAS bila di-pirate menjadi ASADI, aja yang akan terjadi. ni, barang buatan Malaysia sendiri pun kena pirate ngan rakyat sendiri.

macam mana ni kawan?

5 comments:

Mommy Aisy said...

haha...i pun pakai kereta PERODUA gak but Viva.. ni kira 'tomato box' gak ke? (coz xde lam list td, hehe..)

emm...pelikkan? but i think tu die punya stiker je kot. byk jual. org tu xreti eja..yg beli pun sama..tu yg men tampal jek.

ntahla...

redSeptember said...

errr... tak pernah la derang cakap VIVA to 'tomato box', jadi... tak kott.. :P

tu bukan stiker la fana, serious tu mmg logo perodua. jenis logo 3D tu, yang semua kancil ada tu.

sedih kan?

Mommy Aisy said...

red,

see this
http://missfanaqila.blogspot.com/2009/01/betul-kata-redseptember-look-at-dis.html

redSeptember said...

semua orang,
tolong la gi baca link yang fana kasi ni.

sah, REd tak dyslexic. cuma barangan buatan Malaysia is getting from bad to worse. like as if we are moving backwards.

djambu puadovich said...

tu barang tiruan...sbb tu warna dia luntur dan huduh...