Friday, January 2, 2009

T - 8: awalnyer.....

0315 hours: "the way you look tonite......" bunyi CHOKIA n93i mengejutkan aku.

0316 hours: zzzzzzzzz.........

0358 hours: EFF!!! karang tak sempat karang!!! bangun!!

pagi ni aku bangun super awal lah. sebab apa, sebab aku mmg kaget la hari ni. aku rasa tak kem konfiden nak dok xm hari ni. tapi aku nak ia berlalu secepat mungkin sebab otak aku punya tepu, Tuhan aja la yang tau. hippocampus aku dah tahap hypertonic dengan fakta OBGYN, sampai aku sendiri boleh terlupa apa benda yang aku baca. adoiyayy....

dah 0700 hours, aku bersiap. punya la yakin exam starts at 0900hours. 0735hours, aku dah kuar umah. menapak la aku ke campus tu. selalunya, aku dengar radio. ni, takyah nak dengar radio pun, macam macam ada dalam otak aku ni. i listened to my own train of thoughts.

0750 hours: "adeeekkkk....mau pergi mana adeekkk?"
REd: "ada exam la uncle, pukul 9 nnt."
uncle: "awat adeekk datang awal? exam kalu, rumah sana duduk baca sikit jam, baru mai la."
REd: "tak boleh la uncle. saya dah tension baca dah ni. rasa seram sejuk nak pergi xm pun ada ni."
uncle: "ok la adeeekkk... jalan baik2 aaa...duduk exam elok2 aaa."

sampai kat GREAT HALL, aku tengok takde saper pun lagi. ahhh...duduk la, baca la apa yang patut. tak beberapa lama kemudian, datang arr geng bas sekolah xm-sitters aku. semua muka macam tak tido 3 hari 3 malam. aku pun apa kurang. dari aku start keluarkan notes aku, sampai la ni, menguap macam singa. masa xm lagi la teruk. menguap sana, menguap sini. mmg sah cerebellum aku tak cukup oksigen, patut la fakta tak nak kuar dari memory.

0830 hours: haaa... ada sket masa lagi ni, baca, baca, baca sampai terkeluar biji mata tu.

0845 hours: "jash, what time does the exam starts?"
jash: "at 9.30"
REd: "haaa? i thought 9?"
jash: "no la, didn't you get the message?"
REd: "my message reads that only paeds start at 9.30, the rest at 9am"
jash: "wrong info la"

hmmm... patut la ada banyak lagi budak yang tak datang. hai la nasib. asyik2 salah info je yang aku dapat. well, at least leh mugging lagi, tak?

sebelum buka xm paper tu, aku punya baca doa, siap khatam la 30 juz (gila exagerrate, padahal aku baca doa apa pun tadi, aku sendiri kurang pasti. harap bukan doa masuk tandas, sudah :P). tapi aku punya kan cheong, tak pandai nak hilang ni... haisshhh....

masa tengah dok xm tu, aku tulis je la apa yang aku tau dan aku rasa betul. soalan2 dia mmg style orang nak duduk untuk MRCOG punya. maklumla HOD dept OBGYN kat sini dah tahap professor kan, jadi soalan style ini aja la yang akan dikeluarkan from now on.

"hooo Gardenia, sungguh enak di makan begitu saja...." perut aku menyanyi. adoiyayy.... ayam serama betul la. time time ni la ko nak berbunyi. kan ke dah b'fast pukul 6 tadi. sabaq la sket. aku tengah anxious ni, kau pulak sibuk nak bekeroncong. aku puasa nanti baru kau tau!

imagine, aku buleh tak cukup masa nak menulis. selalunya, kalau 2 jam xm, 30mins sebelum habis, aku dah pushing pencil dah, tak tahu nak buat apa. ni, tinggal 3 minit lagi, aku masih menulis dengan harapan apa yang aku tulis tu adalah satu point yang akan diberi markah.

"ok, put down your pens, time to hand in your papers"

ahhh... lega. habis sudah xm hari ni. ni la masa yang aku tunggu. lepas ni mmg la ada paper lagi, FORENSIC AND CLINICAL INVESTIGATIONS. tapi aku tak kisah sangat pasal paper ni. bukan nak kata aku tere, aku malas je. ahaks! tapi tengok arr, jap lagi, tentu dah start baca lagi. gila kiasu betul la aku ni.

OBGYN tadi senang ke? .... tak juga....
susah ke? ... tak juga....
dah tu? .... lagi susah dari paeds, tapi tak susah sampai aku takleh jawap la.

insya'Allah.....

No comments: