Thursday, January 1, 2009

T - 9: shaken, not stirred

aku pergi TESCO sama jo-ee kelmarin. nak beli barang dapur and toiletries sket. berlambak la juga orang kat sana. tapi sebab aku dah sehari suntuk menatap subjek gynae, i just take my chances la. kuar jap. kurang kan pressure build up dalam cranium ni.

biasa arr aku, kalau pergi hypermart ke, kedai runcit ke, kedai accessories ke, kedai kasut ke, janji yang namanya "kedai", aku punya habit: aku suka tengok benda. walau la benda tu dah seratus kali aku tgk, aku tetap akan belek lagi. saja je. pastu, kalau benda pelik, aku baca ke, aku tanya macam mana nak guna/masak ke, atau aku tangkap gambar.

buat apa tangkap gambar? tunjuk kat korang la. ok tengok ni. ko tengok yang sebelah kiri tu, yang tu, aku tak sentuh, cuma pusingkan botol tu aja pada paksinya. ko nampak tak gumpalan sediment kat bawah tu? what is that???

then, lepas aku goncang botol tu, ko cuba tengok yang belah kanan tu, dia jadi keruh. kalau ko amik tengok dekat2, you could see percipitates dalam tu. like, ewwwwww......

mesti korang nak tau amenda ni kan?


rasa REd, ni kordial kott. jo-ee kata, sebab tu la jangan beli air yang derang jual kat pasar malam, they use this kind of cheap stuffs yang terlalu banyak additives and chemicals. then aku check la harga sebotol berapa. rm4.49. aku cakap kat jo-ee, tak mungkin la kott sebab orang jual air kat pasar malam tu mesti pakai kordial yang lebih murah, dan of course lebih bahaya.

REd: baik aku dehydrated dari minum air macam ni.

No comments: