Sunday, November 23, 2008

in Malaysia also got

remember the song that has the lyric "new york! new york", and the famous line that the americans always quote: "infact, they like the place so much that they named it twice"?

well, all of the above refers to the infamous place, NEW YORK.

and i thought that only they are so proud that they have to repeatedly say the name of the place.

sekali tengok, Malaysia also has the same thing. but as compared to new york, this place is far far far from the modern, urban set-up of "the capital of the world".


SUNGAI SUNGAI PETANI. imagine this name is put in the lyric of that song that i was mentioning earlier.

hard to imagine, no?

7 comments:

djambu puadovich said...

rasanya, masa letak nama tu, ada seorg petani je. kalo x, mesti nama tempat tu sg petani-petani. lps tu nama sungai tu ialah sungai sungai petani petani. kui3 :P

Fazrul Shahril said...

walaweyyy... tegelak aku.. memang aku dulu nak gelak bila tiap kali lalu kat sg Sungai Petani tu.. hahaha..

axim said...

hehehehe

:)

Dragan said...

Aku miss SP.....dah 4 tahun tak balik....dok kat KL ni, jumpa "wannabes" tiap-tiap hai, dah muak dah......Sp, I luv U

redSeptember said...

wahhh... pames juga sungai petani ni kan. tak sangka gue :P

betul kata djambu, agaknya mmg ada seorang aja petani masa tu kan.

meh fazrul, kita pakat gelak ramai2 k muahahahha.....

Fazrul Shahril said...

Kah..kah..kah..tapi kat tepi sungai tu lah aku amik kursus kahwin.. heeee.. lama dah... dah dekat 10 tahun dah hahahaha :)

redSeptember said...

owh, yang dekat ngan stesen bas tu ekk? adoyay....macam takde tempat lain jek kekekek

tapi tu la berkat amik kat tepi sungai sungai petani kott. berkekalan sampai la.. :P