Thursday, December 4, 2008

85%

terkejut juga tengok banner yang hampir sama besar ngan dinding bangunan ni. nasib masa tu lampu merah kat traffic light, sempat la aku snap gambar ni. mesti korang pelik naper aku nak snap pasal kedai kain kan? bukannyer apa, aku tengok jualan dia tu macam melampau la pulak. 85%!! macam mana tokei kedai nak untung? atau dia dah awal2 mark up harga barang and then buat la sale yang tak masuk benak ni. alah, sama macam padini concept store tu la. sale sampai 70% konon. imagine la kan, satu t-shirt bangang, harga "asal" rm74. lepas sale, rm berapa ntah. aku rasa, beli kat chowkit lagi baloi kott.

neway, dengan adanya sale kedai kain ni, maknanya, sebelum ni derang amik untung melampau2 ke apa? kain apa yang dijual murah naa tu, aku pun tak pasti la. aku tak masuk check lagi. tapi ada sekali tu, aku survey la kan. dalam kedai tu, siap ada DJ lagi tau. and then, ada dua bahagian, bahagian kain biasa, pastu ada bahagian kain "eksklusif" yang price tag dia dalam linkungan rm50 ke atas untuk satu meter kain. alah, biasa la, kain bling2 la, silk china la, kapas paris la, chiffon permaisuri england la, macam-macam ada. padahal, ntah2 kain tu local aja, nama je glamer lebih.

dulu kedai kain ni nama dia jakel, siap promo lagi kata yang derang ni branch dari the famous jakel kat segamat. la ni, lain la pulak nama dia, jadi ALAMODA la pulak. apahal? jakel segamat tak dapat nak maintain ke menda?

sekali aku fikir2 balik kan, agaknya kain yang murah naa dia nak jual tu kan, kain kapan kott?

3 comments:

djambu puadovich said...

d same thing crossed my mind...

kain kapan...:D hahaha

redSeptember said...

great minds think alike huh? :D

djambu puadovich said...

can't agree more...ouch! (^_^)#