Friday, May 15, 2009

nasib

abang MA: "Xero! kamu buat apa tu?!"

Xero: "saya tolong dia buka ikat ni bang. kesian kat dia"

~~masa tu Xero tgh buka the restraining belt of another patient who was under restraint

abang MA: "kamu jangan nak memandai2. berhernti!! pergi naik kat atas katil kamu. kamu nak kena ikat ke? pergi duduk sana!"

Xero: "ye, ye, saya naik kat katil saya la"

~~katil Xero kat sebelah je katil patient yang dia cuba 'selamatkan' tu

~~untuk mengelakkan Xero buat hal lagi, abang MA tu mula mengikat Xero di atas katil dia. Dari jauh, Razif sama KungFuMaster nampak apa yang abang MA tgh buat. cepat mereka berlari ke arah katil Xero. aku ingat, mereka nak protes, nak tolong 'selamatkan' Xero pula.

Razif: "cepat2 KFM, kau ikat kat kaki dia, aku ikat tangan dia"

KFM: "ye, aku ikat kuat2, nanti dia tak boleh kacau lagi"

Xero: "owww!!! owww!!! sakit la. jangan la ikat ketat2"

abang MA: tak yah nak buat banyak kerja because nampak gayanya Razif sama KFM mmg bersungguh2 mengikat Xero.

aku: wondering: apa la nasib si Xero, mula2 nak selamatkan patient yang kena ikat, pastu dia pula yang kena ikat dengan patient lain yang rasa lebih selamat bila Xero tak mundar mandir dalam ward tu.....

haaiiii.... nasib....nasib....

2 comments:

Zazalicious said...

what colorful events you're facing daily..mesti terhibur sgt, ek beb?

redSeptember said...

menghibur? boleh la juga... menghibur hati yang lara ni heheheheh...

but seriously, when they are funny... they are dead funny ok.

kadang2 kena tahan gelak neh, takut derang kecik hati. so, kena buat muka stone arr... bukan muka stonED ye... :P