Tuesday, May 12, 2009

aku + kahwin = no comment

mamat tere ni punya kerja. sila contact dia kalau nak service dia.


kahwin. siapa tak nak kahwin. semua orang pun nak kahwin kan? siuman, ke tak siuman ke. ada masalah mental atau stable ke, semua pun nak mendirikan rumah tangga. tak kurang juga sama patients aku kat ward tu.

Razif: dia ni hari2 cakap dia nak kuar dari ward tu. offlate, he is very agressive, marahkan dr. mixed yang tak kasi dia balik lagi because he is not that stable. dia marahkan kan sangat sama dr. tu sebab dia kata dia nak kuar, dia nak kahwin sama Mira, gf dia. but because dia tak dapat kuar, his mood become more labile. kejap ok, most of the time, dia agressive. dia berkasar sama other patients. ada satu pakcik dah makan penampar Razif, just because pakcik tu nak tukar footwear sama student psychologist yang tengah posting kat ward tu.

Mimi: tadi, Mimi dok borak sama aku. we were talking about alot of things. one of it was .... kahwin. Mimi is 33, but she is still single. dia risau sangat yang dia tak kahwin lagi. dia nak anak, dia nak family. dia rasa macam masa dia dah suntuk. but i consolled her. i tell her not to worry. sekarang ni zaman modern, dah takde yang kahwin2 muda dah. kalau ada pun, remote cases la. dia tanya, kenapa zaman dulu senang, umur 15 tahun pun dah kahwin. i told her, kahwin doesn't gerenti your happyness. you have to secure your own happyness. build your life, baru fikir pasal nak kahwin. women musn't be dependent on men. aku bukan feminist. tapi ini adalah reality.

Aku: cakap pasal kahwin ni, aku macam no comment. aku tak kejar nak berkahwin, tapi kalau ada jodoh, insya'Allah. tapi yang aku paling tak tahan, bila ada gathering sama macro family, soalan2 standard yang poyo akan tempias kat aku: "so, you bila lagi?". jawap aku pun standard: "kalau you nak i kahwin, you carikan calon la. kahwin konon, i boyfriend pun takde". senang aja muka aku jawap macam ni. mmg arr... ada kazens aku yang dah nak kahwin, ada yang dah bertunang, macam2 ada la. aku bukan jenis yang rush pun. lepak arr. diri sendiri pun aku blom bleh nak support, takkan aku nak kahwin. mmg standard arr, suami kena jaga isteri. so, aku takyah nak susah kan? salah.... aku bukan macam tu. aku tak nak bergantung sangat pada orang. i want to be independent. so that, kalau apa2, aku ada something to fall on.

adakah aku akan berkahwin? ntah... korang dah jumpa calon ke untuk aku?

11 comments:

djambu mls nk login said...

aku tak nak bergantung sangat pada orang. i want to be independent. so that, kalau apa2, aku ada something to fall on. sangat betul,sangat setuju. lagipun, skrg ni bukan zaman dulukala, nk kne bergantung kat orang. ahli keluarga lain pun x terabai/terkesan :)

wei REd, kat wad tu, ada kes2 org sakit mental sbb ajaran sesat x?

Peeps said...

betul betul betul. saya setuju.


lawa betul gambar tu.

redSeptember said...

ajaran sesat... takde.

tapi Razif tu masuk sebab dia bawa hindu temple idol masuk ke dalam masjid. and these days, he always quotes the Quran and gives the meanings. apparently, meanings tu betul. some more, dia namakan diri dia sebagai anak/lelaki, bukan bin. and dia kata dia orang asli.

peeps, tere kan mamat tu?

redSeptember said...

owh nak tambah lagi untuk djambu:

*Ustad lak masuk sebab he became amok pada wife sama children dia. we TRO him an underlying organic cause. he was an ustaz before. and masa interview, he has the same theme that he talks about: sabar, ujian Tuhan, biarkan apa orang nak buat.

djambu puadovich said...

err...soalan, TRO tu ape? to refer ...?

adakah si Ustad tu tetiba mengamuk? organic cause tu merujuk dia ada sawan ke ape ke eh?

waris2 si Ustad tu xda ckp dia menuntut kat guru mane2 ke, tariqat mane2 ke x?

*mmg berat sungguh ujian kpd si Ustad nih...

redSeptember said...

TRO = to rule out

organic cause maybe due to episodal epilepsy since young.

tariqat tu apa? tak la, dia mmg belajar from maktab mahmud.

BudAk hijAu said...

klu jmpa calon,pas kt aku srg!!hahaha,..

djambu puadovich said...

tariqat tu mcm spiritual study dlm islam

redSeptember said...

budak hijau.... hang kena tunggu cue naa.. :P

SHIMI said...

nak kahwin.!!
banyak perkara yang perlu kita tanya secara jujur dengan diri sendiri.
Itu nasihatnya

Anonymous said...

[url=http://www.blogportalen.no/blog/?u=videoseashlyn0]FadeToBlack[/url] [url=http://www.pinskerdream.com/bloghoster/?u=videoseallycia4]Zoom Player 5.01 WMV Professional[/url]
Xilisoft Video Converter 3.1.40.0921b Magic.DVD Ripper 5.2.1
http://www.blogportalen.no/blog/?u=videoseannalee0 A-Z Video converter Ultimate 7.79
[url=http://www.pinskerdream.com/bloghoster/?u=videoseabner7]Okoker DVD Ripper[/url] [url=http://lecturer.elektrounesa.org/?u=videoseariane7]WinMPG Video Convert 6.8[/url]
Kingdia Apple TV Video Converter 1.1.4 DvrLive Evolution
http://www.drawingboard.org/blogs/?u=videosealise5 Alive Video Converter 3.2.0.8
Video Vision Plus 8.0.35
my icq:858499940385