Tuesday, May 5, 2009

Mahathir membaca Ya'asin

"doctor, doctor", tegur Mahathir

"hmmm? kenapa?"

"doctor, nak pinjam pen. nak tulis"

[iye le, takkan nak pinjam pen untuk pergi tenun songket kott]

....setelah beberapa minit.....

"doctor, nah, terima kasih ye kasi pinjam pen"

"awak tulis apa tu Mahathir?"

[dia pun dengan bangganya menunjuk aku apa yang dia tulis]

"saya tulis surah Ya'asin"

"mana ada surah Ya'asin. kalau tu surah Ya'asin, dah tentu saya boleh baca. ni saya tak kenal langsung jawi nya ni"

"iye la doctor, ni surah Ya'asin. tengok saya baca"

[aku pun berkerut dahi tunggu dia nak baca tulisan dia tu yang sebenarnya hanya cakar ayam]

....maka, Mahathir memulakan bacaan Ya'asin dari hasil tulisannya.....

"hey mambang tanah, mambang api, mambang air.... mambang segala bapak mambang..."

[Mahathir dengan confident nya membaca "Ya'asin". aku... aku mencangkung bawah meja sambil garuk-garuk lantai, mengenangkan nasib diri yang terpaksa melayan karenah patient2 macam ni]

nasib....nasib....

7 comments:

Lang Legar said...

Ya'asin version ape la agaknye die bace nie huhu..

Aloy Paradoks said...

yasin yahya kot...

pertengahan bulan 7, insyaallah Paradoks akan buat event lagi... tema "Dunia Gelap".....
Bertempat di Laman Budaya Shah Alam... harap lu sudi memberi sokongan.

hasni said...

hahaha
lucunya la dia ni
erm
mcm2 karenahkan

redSeptember said...

@ lang: Ya'asin version 3.0 home edition rasanya

@ aloy: ok, hang hapdate cek sama hang nyer event. kalau tengah bulan 7, cek shud be in KL. so, leh la nyinggah kat event hang. hapdate naa...

@ hasni: dia yang lucu ke, REd yang lucu :P

k.e.r.i. said...

nanti 2,3 hari mesti berjangkit dengan lu jugak.

hasni said...

mahathir y lucu
red plak comei:-)

redSeptember said...

@ K.e.r.i: sila jangan risau. penyakit mental tak berjangkit. penyakit hati seperti hepatitis B iye la.

@ hasni: Mahathir tu nak kena luku sebenarnya. hari ni dia tulis surah apa la pulak REd takmo nak tanya ni. biarkan....biarkan... kang REd garuk apa lagi la... hehehe comei?? ish... malu arr.. awak pun apa kurangnya ;)