Thursday, May 21, 2009

berhenti berharap

hari ni, aku expect semua berjalan secara routine. tapi masalahnya, aku kureng sikit hari ni. batuk2 tak tentu pasal. aku rasa macam nak pergi jumpa doc, which means, aku kena lalu the emergency dept. but aku takut arr. kat sana ada khemah kurantin ni. silap2, aku lak terjerumus masuk sana... huiisshhh... tak nak aku.

masa kat ward tadi, banyak patient lelaki baru. so, aku gi tengok la case2 derang. kebanyakkannya sebab substance-induced psychoses. aku tengok hari ni patients are more productive, nampak derang lebih ceria and ada yang main jengga la, board games la. so, aku join in. aku main DAM sama *Kak Mawar. aku mana reti main dam. i asked her to teach me (boleh?). sambil2 aku main dam sama dia, datang pulak *KekasihMawi. aku selalu gak follow up case KekasihMawi ni. ntah apa kena dia hari ni, datang kat aku masa aku tgh ligat main dam. dia hulur tangan and aku sambut la. pastu dia salam tangan aku, siap cium lagi neh... adoiyayy.... aku cakap kat dia, takyah la buat macam ni... hehehe segan aku weihh!

then, fon aku bunyi la pulak. call dari admin uni. aku kalau dapat call dari number ni, gila malas nak jawap. but nak tak nak, kena gak jawap kan? so aku pikap la....

secretary: miss alia?

REd: yes?

secretary: this is *LadyGaga from the VC's office. you have a card to be picked up, from the VC

REd: owh... :D

secretary: yes. when you are free, please come and collect the card ok.

REd: right, i will. thanks.


one particular sentence yang aku suka from the card: "I see that your range of sophistication extends to your appreciation of good tea!". bukan suka sebab dia mention pasal tea but the words: "your range of SOPHISTICATION". waahhh.... rasa best giler dowh dapat card dari VC. mana biasa orang dapat personal handwritten card dari VC.... heheheheh

then, class kat campus macam biasa. aku mmg tak dengar sangat apa lecturer cakap cause i was hooked on the radio (secara halus) heheheh.... pong pang pong pang ntah apa2 yang dia melalut, tangan aku pantas je cuba nak tulis apa notes yang ada kat powerpoint tu.

sesudah class, datang la Raj kat aku.

Raj: "alia, i have something for you"

REd: "what is it?"

Raj: "here..."


omg!!! sangat sweet ok. dia tahu aku nyer star and dia pilih yang sesuai ngan aku... SHY.... thanks darling. you are the bomb!!

i started today hoping for nothing. but in the end, i get something.

9 comments:

Anonymous said...

wat is the content in the card?
vc tu macam guru besar dlm sekolah??
anyway, happy for u la kak...

Si Fakap said...

:)

antu said...

leo n virgo can be together ke??

huhuhu...

redSeptember said...

ano, haa lebey kurang gitu le. makacih sebab tumpang gembira :)

si Fakap: (^_^)

amerboudon: ermm.... cuba try tgk ;)

djambu puadovich said...

klo leo bleh try, pisces pn nk try gak :P

redSeptember said...

djambu: ishh.... djambu, kang SEPHIA marah kang. tak nak arr ganggu rukun tetangga orang :P

antu said...

owh..hehehe..let's stat wif a shake hand..hi..my name is leo..u?? hahahhahha...

redSeptember said...

hi leo.... :)

my name's REd.

*shakes hand...

antu said...

owhh..hi red..

actually my name is not really leo..

saje je nak tkr nick jadik leo..uuhu

tapi nak panggil u virgo bole??

atleast different from others kan..haha

ader ym??