Sunday, April 19, 2009

AF 7


ok, aku tak malu nak mengaku, aku ni mmg peminat AF. sejak zaman vince chong jadi juara, then zahid, then mawi (masa ni aku dah start doubt la kan), then faizal (saper ingat dia ni?), then mila (ni aku dah start suka balik la), then stacy, aku suka arr tgk AF. aku ikut diari, aku ikut gossip, semua aku ikut. tapi for AF7 ni, aku tak tahu menahu tentang kisah yang berlaku dalam AF and i am so lagging behind.

so semalam, finally la kan, aku dapat la tgk AF 7 punya concert. omg... even masa opening, aku dah tukar channel dah. seriously, what kind of people do they actually select untuk masuk AF ni? aku tgk, satu pun takde talent. nak cakap aku ni talented sangat, tak la kan, tu sebab aku tak masuk competetion macam ni.

yang masuk tu, makin lama, makin banyak lak drama dia. and macam biasa la, dah dapat stay kat umah tu, takde saper pun yang ada initiative, semua nak main2. sebok nak bercinta, sebok nak scandal. serious, ni talent competetion atau ni semata2 drama sahaja? geli arr aku tgk. sikit2 nak melalak, sikit2 nak merajuk. kamon la. takkan tak pernah berpisah ngan family kott? bukan la jauh mana pun, still dalam malaysia kan? pastu, bukan tak tengok each other pun. setiap minggu sure dapat tgk family kan? what is the problem.

aku rasa, AF yang paling gempak is AF 2 and AF 5 la. yang tu mmg bebetul ada talent la dalam dia, not all, but some. dulu, AF is purely AF. la ni, ada forum on tv antara blog writers and wartawan la. ada gossip mongerring la. wth?? dah takde quality. sekarang ni, it is all about money and glam. nasib la aku nyer kazens yang sangat talented tak nak masuk. sian kat derang nnt. takpe, i hope my kazens go indie la. i know they can do well. as it is, mak derang mmg penyanyi pun. Ucu, you are awesome!!!

aku tengok, deco kat stage AF 7 ni, semakin buruk. serious. macam budak sekolah menengah punya kerja. please la, budak sekolah menengah can do much better than that. kalau korang tgk fabrika zveozd kat russia, dia maintain dia nyer kualiti. tgk american idol, dia nyer stage tetap sama. but still they are ebbing in money like nobody's business. ni, aku tgk, sama ada dia nyer deco person tu buta warna or it is eric casa impian tu, yang tema dia mesti ada "water feature" and lilin. iewww... bowsan.

iye, aku mmg nak trash AF kali ni. i tot you guys would have chosen talent over anything else, clearly, we are wrong in assuming that huh?

1 comment:

djambu puadovich said...

it is all a bunch of acts...