Thursday, October 29, 2009

periuk-untung (sila gunakan Google Translator)

al-kisahnya, aku pulang ke KL. dan ia adalah wajib bagi kami the Ronggengs untuk melepak dan bergossip dan juga aerobik mulut (serious, Hafiz adik si Ain ingat ada excercise baru macam ni... huhuh....sengal la sungguh). mula2 plan nak buat hari khamis malam since aku balik Kedah Jumaat malam. tapi cik Eliea ada kerja la pulak. pastu awalkan ke hari Rabu malam, macam2 hal la pulak budak2 yang lain. last2 pung pang pung pang dalam email dan juga facebook, kami pun sebulat perut suara bersetuju untuk laksanakan periuk-untung pada malam 28/10/09.

mula2 janji jam 9mlm. tapi macam biasa arr.... ronggeng kan... 9.45mlm baru nak tiba. dah berlubang kena gastric juice perut aku menunggu dowh...

Ronggeng yang pertama tiba adalah the gorgeous Jenna. adoiyayy... nak aku tampal mulut dia dengan duct tape neh. mana tak nya. dia sampai depan umah aku dia pekikkannya nama aku. Jenn darling semaling, rumah beta ada doorbell sayang. sila tekan ye lain kali huhuh... tu takpe lagi, aku dah diri depan mata dia pun, dia pekiknya lagi nama aku. ishh... lepas ni nak kuar rumah, aku nak kena pakai paperbag cover muka neh. malu punya pasal X_x.

kendian nya pulak, tiba 3 dara pingitan: Eliea, Kings, & Ain. wah, mula dah sesi aerobik mulut (gelak tak henti). aku sama jenna dah pekik kelaparan. lepas set up table aku yang comel sangat neh, kami pun duduk and bermulalah sesi ronggeng kami...


sila lihat sambil terliur

ini adalah antara hidangan yang ada. sebab mereka semua carrier girls, tak sempat la nak masak. so, they brought store-bought items. aku pulak takde idea nak buat apa. so aku pun masak la "sardine masak bodo" and aku beli bread untuk makan sama sardine tu.

sedap2 tengah makan. Roz pulak tiba. dalam mail dia kata untuk periuk-untung ni, dia akan datang dengan membawa diri. haaa amik kau! memang iye pun, literally, dia bawa diri. tapi sian kat dia, baru habis klass. tu yang tak menyempat tu. bai the roti pisang (eliea, bukan i suruh you beli roti pisang ye), you amik klass apa Roz? klass ke kursus ke??? jeng jeng jeng...


cupcakes dari *wondermilk* sumbangan Jenna.

percaya ke tak, satu cupcake neh rm4.50 ok!! rm25 for 6. serious mahal! Chef Yah, jom arr kita buat macam ni. buat bisness cupcakes. bukan nyer susah pun kan. and i am pretty sure that you can do alot better than them.


dessert sumbangan Kings

and Kings brought Wall's mini poppers and apple juice as well (her favourite). aku bancuh teh-O (sila sebut 'tay-wo', sambil geleng2 kepala macam anne kat mamak) dalam kendi je. aku kan ke old school ;)


pencuci mulut lepas penat aerobic mulut sumbangan Ain.

all in all, malam itu sangat entertaining ok. we caught up with each other's life. we laughed, we seriously talked (kejap je huhuh) about some issues, we speaker called, we gossiped, and all that. memang sangat best. i love my ronggengs, and mind you, they are irreplaceable.....

p/s: hari ni semua pakat bangun awal untuk jogging. guilty dowh!! X_x

3 comments:

Cik Embun juge ;-) said...

alia laling, thanks for organizing the pot luck dear! mmg best!! we shud do it more often! lps nieh we all nak rasa laksa you plak okieeeee..laksa kan? and yes, the ronggengs are irreplaceable...sometimes i think our friendship is amazing coz each of us has different personality BUT we get along very well..luv u lots!

nas_ain83 said...

alia...i sgt2 happy kita semua hang out together...sgt seronok...sampai ari ni i ingat sardin bodo u tu...hehehe...hope our unique friendship will last forever....=)

redSeptember said...

@ embun: no worries, next time kita sleep over tgk entiti bukti lak ok. laksa ye, insya'Allah i can menimab ilmu secukupnya :P

@ ain: it will ain, insya'Allah. we are not friends to begin with, we are destined sisters, born in different families. that is why no matter what, we are and will always be together. :)