Thursday, October 8, 2009

macam mana nak jawap ekk?

"are you malaysian?"

"Dr. Alia, where are you now? Dr. Asmah is waiting for you in hospital kepala batas"


"you look familiar"



"are you from 227 school?"



"terlupa pulak tadi, nama you siapa?"


"you bukan melayu kan?"


"Dr. Alia, what time are you taking our class today?"



"awak ni mixed ye?"



"are you a TV host?"
"you ni nampak macam kawan i masa tadika dulu"
"kenapa kak Alia tak fasih cakap bahasa melayu?"
"i have seen you somewhere"



**dalam masa seminggu neh, soalan yang sama ni berulang2 dan datang dari orang2 yang berbeza. aku dah tak tahu nak jawap apa..... adoiyayy....

jawapan:
~ yes, i am malaysian. (apasal? aku takde rupa malaysian ke apa?)
~ siapa la pulak Dr. Asmah? hospital kepala batas? mana tu?
~ yes, i do get alot
~ 227 school? where in God's name is that?
~ tadi tak memang tak tanya pun. nama saya Alia.
~ saya melayu la. kenapa saya tak rupa melayu ke?
~ taking your class? i, myself am still being schooled by other doctors, how do you expect me to take a class???
~ saya mixed pun dah jauh la.
~ no, i am not a TV host
~ ya Allah. tere la you leh ingat sampai waktu tadika!
~ sebab bahasa melayu tu susah juga sebenarnya
~ yes, i do get that ALOT!!!!

No comments: