Wednesday, October 28, 2009

hari yang gelap masih belum terang....adoiyayy

pagi tadi aku bangun dengan takde perasaan. cuma bersyukur that i am still alive to see another day ahead of me. aku tawaf satu rumah and decided to have something to eat. tapi sebenarnya aku rasa guilty because i am supposed to go for my 6km jog tapi sebab aku bangkit lambat, aku pun tak jadi la nak pergi. so to compensate that, aku kemas rumah hari ni.

lepas breakfast, aku lepak jap tengok tv. balik2 tengok E!, apa barang? baik aku tengok astro oasis ke, NatGeo ke, discovery ke, paling koman pun tengok RTM 1, ada gak benda berfaedah. ni balik2 cerita pasal paris hilton tukar boyfriend la, lindsay lohan buat kerja amal la. bosan... bosan... but masih juga boleh tengok channel tu sehari suntuk.

dah panas buntut aku duduk tengok TV, aku pun bangun nak start kemas rumah. uisshh... hantu raya mana dah sampuk aku, aku pun tak tahu. aku lap piano, aku lap frame gambar, aku lap sliding window. habis sampai pintu bilik simpan kasut-kasut tu pun aku lap ukiran dia. apa kes????!?!? sofa aku alihkan and vacuum and mop semua la. serious aku ingat kalau aku start buat bisness bersihkan rumah orang, boleh buat duit juga kan. macam professional cleaner la, bukan neng yang dok rumah korang tu.

sesudah kemas, aku pun lepak2 jap. tengok masam-masam manis: "cilaka punya orang sebelah! dia buang kaca dalam bilik aku ye!" hehheheh pastu aku chat sama mama aku. pastu tengok jam dah pukul tengah hari. badan pun dah bau ikan masin. so aku minta diri kat mama aku, aku bersiap. nak keluar....

p/s: 4 jam setengah juga la aku tunggu dalam rumah. baru je aku nak keluar pintu, hujan ribut turun. sempat la aku practice piano aku... huhuhuh

1 comment:

Anonymous said...

officially missing u...piano version *_* ~ichigo~