Wednesday, March 11, 2009

neee...noooo....neee...nooo (bunyi alarm)

aku ingat aku sorang je yang dibelengu (ceewahh!!! tere tak penggunaan bahasa ni?) paranoia. rupa2nya, i am not alone. baik jo-ee, baik YY, baik REd, semua pun mmg tengah paranoid gila pasal saiko stalker tu.

kalau aku, bunyi yang paling slight pun, aku dah on the guard. malam2 mmg aku tak nyenyak arr tido, memantau, kalau2 ada ternampak kelibat si saiko tu. YY pulak, asal dia bangun je, dia mesti check tingkap depan and tingkap belakang, just to make sure that he is not there. jo-ee, sama macam aku juga, tak nyenyak tido and mula dengar2 macam ada orang je jalan2 kat lorong belakang umah ni.

no, we are not loosing our minds. we are just loosing our sanity because of the saiko.

tadi, aku kat klass, jo-ee call, tanya is it ok if they set up the main box for the alarm system in my room. hari ni the alarm people came to buat survey and see how many trigger points should be set up and macam mana nak buat zoning and all. aku ingat, they buat survey je... mana tau... sekali aku balik, dengan plan nak tido because i was so sleepy, aku tgk umah penuh ngan tech people tengah set up the system. wah!!! this is what we call impulse shopping!!

yes, rumah ni ada alarm sekarang. mmg ye, rumah kami di sini adalah rumah student yang tercanggih, lengkap dengan macam2 benda yang umah student lain tak ada (kalau nak compare ngan tempat ni la...).

sekarang ada satu lagi paranoia: takut kalau alarm tu bising if we tak tahu how to work the thing.

haisshh.....

5 comments:

Anonymous said...

"aku ingat aku sorang je yang dibelengu (ceewahh!!! tere tak penggunaan bahasa ni?) paranoia"

babe, pengunaan bahasa tu tak cukup tere..kena ada "Arakian" dihadapan ayat tersebut hehe

eh, i nak pergi mandi dgn gajah la..u minat? it is abt 1.5 hrs away from here

Lang Legar said...

owh prepare2 RED..
nak lagi besh wat la mcm fire drill tue..
test the system hoho..
better paranoia than being a victim right..

Anonymous said...

els, you mmg tak habis habis ngan "arakian" you tu la... hehehe

nak mandi ngan gajah? bila la? i on aja. macam biasa arr kan, you have to try everything kan!! hehehe

eh lang, ide yang bernas tu. tapi hari tu, REd balik dari hosp, tak tahu alarm dah armed, buka pintu, dia menjerit ni!! haisshhh... nasib la ada remote nak matikan dia. kalau tak, REd biarkan aja and buat bo... hehehe

Lang Legar said...

lucky you la RED huhu..
lau x ngamuk jiran2 kat sebelah bising2 nie..

redSeptember said...

tu la pasal.

malu pun ada gak bab hari tu, ada jiran tgh bbq ni. adoiyayy... masuk umah, terus bolt the door. takut derang datang komplen ni...