Sunday, January 31, 2010

Air mata Fahrin Ahmad....

...telah merobek hatiku....



Fahrin Menangis Dituduh Panas Baran Dan Kaki Pukul
Oleh KEMALIA OTHMAN


SIKAP berdiam diri bukan lagi jalan terbaik bagi pelakon dan pengacara Fahrin Ahmad, 31, menghadapi segala kemelut kisah percintaannya.
Tindakan mengemukakan notis tuntutan dalam tempoh tujuh hari terhadap bekas kekasihnya, penyampai radio Suria FM, Linda Onn, merupakan jalan terakhir bagi Fahrin membersihkan semula namanya dari persepsi negatif masyarakat.
Dakwaan kononnya dia seorang yang panas baran dan kaki pukul dalam satu kenyataan Linda baru-baru ini merupakan tamparan hebat kepadanya sehingga dia terpaksa mengambil keputusan yang agak sukar itu.
"Keputusan ini sangat berat. Saya ambil masa yang agak panjang untuk membawa perkara ini ke mahkamah. Saya lebih suka berdiam diri, namun keadaan tersebut tidak dihargai.
"Apabila keadaan semakin tidak terkawal dan menjejaskan imej dan kredibiliti saya sebagai duta kepada tiga produk terkenal Shell, Celcom dan Garnier, saya rasa tiada jalan lain selain bagi amaran kepada dia (Linda Onn).





Fahrin menzahirkan rasa kesal dengan dakwaan dia seorang lelaki yang panas baran. Pelakon drama TV itu turut mengakui, dia menghadapi tekanan emosi sejak kebelakangan ini kerana dakwaan itu.
"Kesan kenyataan itu sangat besar kepada emosi, kerjaya dan keluarga saya. Bayangkan bagaimana perasaan saya bila orang bertanyakan hal ini kepada ibu saya yang terlantar sakit di hospital?.
"Bagaimana jika saya nak berkahwin dan macam mana tanggapan keluarga perempuan terhadap saya? Bagaimana pula tanggapan produk-produk iklan yang ambil saya sebagai duta? Bagaimana dengan rezeki dan masa depan saya nanti?," ujar Fahrin sambil menahan sebaknya.
Namun Fahrin bersyukur, keluarganya tetap berdiri di belakangnya, memberi sokongan padu.
"Alhamdulilah keluarga saya kuat menerima dugaan ini. Saya tidak berdendam dengan mereka. Kalau boleh saya tidak mahu perkara ini dipanjangkan lagi," ujarnya yang berkali-kali berharap perkara ini tidak dipanjangkan.
Ketika ditanya tentang perkara-perkara buruk seperti yang didakwa dalam kenyataan penyampai radio tersebut, Fahrin berkata dia tidak seperti yang laporkan media dalam kenyataan tersebut.
"Saya sangat kecewa, saya tidak marah dengan mereka tetapi kenapa sampai hati buat saya begini. Kata saya kaki pukul, panas baran...., saya tidak macam itu," ujar pengacara Sehati Berdansa ini.
Dia turut memberitahu bahawa keburukan-keburukan yang diceritakan oleh bekas-bekas kekasihnya itu telah mengaibkan dirinya.
"Percintaan bersama Linda dan Scha Al-Yahya adalah dua percintaan yang berbeza. Jalan ceritanya juga berbeza tapi bila mereka sudah berkawan baik, mereka bercerita tentang keburukan saya. Cuba suruh mereka cari 10 kebaikan saya, mesti ada.
"Tapi saya tetap berbangga berkawan dengan mereka dan kerjaya mereka yang semakin meningkat," katanya.





Dalam pada itu, Fahrin turut mengakui serik untuk menjalinkan hubungan cinta dengan mereka di kalangan selebriti setelah melalui hal-hal sebegini.
"Mula-mula dulu saya anggap ini adalah jodoh. Tapi setelah apa yang saya lalui dan apa yang telah ditunjukkan tuhan, mungkin lepas ini bukan dengan rakan artis lagi," ujarnya mengakhiri perbualan.


p/s: Fahrin, if you are reading this, I know that you are an average every-day Joe. You didn't let fame get to you and I believe that you are not the kind of person that they said you are. Love has not been your greatest forte right now but I like you regardless. Probably you don't remember me. But I am the photographer during your Garnier Men launch in Tesco Ampang and Tesco Shah Alam.

6 comments:

Anonymous said...

kalau sudah tidak ada apa yang berfaidah untuk di jadikan bahan blog. baik kamu berhenti blogging. bosan

djambu puadovich said...

awwww...fahrin...

find a new girlfriend n stop being a wuss...

qq said...

@ anon, rilek la bro. klo xnk baca, klik pangkah je...habis cerita...

hasni said...

aarla
kenapa anon ni:-p
sy xbc lagi pasal ni
bl red share kat blog
ok dpt jugk mklmt skt2

redSeptember said...

@ Anon: kalau sudah tidak ada apa untuk di lakukan, baik kamu berhenti baca blog saya. bolayan.
ntah apa2 ntah emo tak tentu pasal

@ djambu: he is so not a wuss ok

@ qq: tu la pasal kan. terlupa makan ubat kott.

@ hasni: anon jeles kott dia tak tahu pasal citer ni dulu dari REd :P pastu penakut lak nak guna nama real.

Anonymous said...

cam bodo jer fahrin. aww