Wednesday, December 30, 2009

Oh Telekom Malaysia, mengapakah anda begitu bangsat sekali?

1800-88-8433 adalah nombor tol free untuk khidmat pelanggan TM.

khidmat pelanggan kepala paip depa! aku call dah ada 4 kali dah sejak 30minit yang lepas and aku tunggu barang 10minint untuk setiap kali aku call. aku pilioh option BM pun iye, option English pun iye, tapi jawapan mereka tetap consistent:

"All of our customer service trainees are busy. your call is very important to us. please hold"

"semua pegawai khidmat pelanggan kami sedang sibuk. panggilan anda adalah amat penting bagi kami. sila tunggu"

aku call sebab aku nak kasi depa duit. nak bayar bill. nak tanya exact amount. tapi derang tak nak jawap la pulak. busy konon. busy buat apa? pergi breakfast? kalau ada seratus telephone operator tu, tapi pegawai khidmat pelanggan yang berkerja hanyalah dua orang, baik tak payah kan. nanti kalau aku tak bayar, derang nak potong sana, potong sini. pastu tanya balik: "dah potong?"

memang king of bangsat la TM ni.

so, Telekom Malaysia, how in the world do i get through to you?

2 comments:

Anonymous said...

aku rasa ko yang bangsat lagi bodoh...apa susah, ko pi TMpoint, check bill dan terus bayar...kalau takpun, ko subscribe ler TMonline...boleh check bill on line...

redSeptember said...

kau kerja ngan TM ke? well, the account is not mine, buat apa la aku nak buat TMonline and i don't have time to cari kedai TM. so, it is up to me to call them or not. I am the customer, they should deliver. PLus, they are a phone company, they SHOULD be answering calls!