Tuesday, December 29, 2009

ciri-ciri telephone idamanku.


p/s:mana nak cari phone ni? super cool wei... kalau aku pakai ni, semua orang akan kagum punya la. huhuhuh

anyway, aku sekarang tengah on the hunt for a new phone to ganti phone aku yang dah 4 tahun lamanya ni. kalau korang tengok phone aku sekarang, boleh nangis pun iye juga. cover lense camera dia pun berplaster, dia punya cover untuk outlet pun dah terkopak, battery dah tukar 2 kali, still asyik habis battery je. nak on apa2 pun, dah lagging dah. aku cuma sekarang pakai fon ni sebab aku takde fon lain je. kalau aku ada public fon, dah lama aku angkut.

ok, ciri2 fon yang aku nak:
-mestilah boleh calling2 dan sms, iye tak?
-mesti ada camera at least 3.2megapix
-mesti ada front and back camera. kalau tak, apa kejadah nak buat 3g vid call kalau aku tak nampak orang yang aku call tu.
-mesti ada basic office tools so that i can keep my notes in there for when aku tengah menunggu atau tengah dengan patients, aku boleh rujuk kat fon aku.
-mesti ada net browsing thru WiFi.
-mesti ada video player, music player, radio.
-mesti ada ggbiru, bawahmerah, benda2 standard macam tu.
-paling penting, mesti harga berpatutan dan cool seperti aku.

korang nak recommend apa? sila bagi specs dia sekali. tima kaseh.

7 comments:

♫♫Remaja Komputer♫♫ said...

giler tinggi taste..hahah..try la iphone...hehe..tak pon sony erickson yang baru...

redSeptember said...

mesti la... takkan nak jatuh standard kott huhuh...

anyway, selain iPhone? and apa model SE tu?

hasni said...

erm
kalu touch screen nak x?
hihi
xtaula nk bagi sagesen apa
hasni pon nga cr phone idaman ni
huh
red,kalu da beli nt,jgn lp tnjuk tau
kot2 tersuka ngan phone red.huhu

redSeptember said...

touch screen pun boleh juga. tapi bukan requirement la sangat. anyway, bukan nak beli sebab nak mengejar trend, so lambat sket la nak dapat fon baru ni. budget pun kena ada gak kan huhuh... lagipun, the evolution of h/p sangat cepat sekarang. takut rugi je kalau beli yang sekarang tengah hot in the market kan (iPhone). jadi, tuuuuuuuuuunnnnnnnguuuuuuuuuuu....

hasni ada apa2 model in mind ke?

Nadia said...

iphone takde front cam. so xbole video calling! hoho~

beli htc touch hd seperti saya :)

redSeptember said...

i ada survey htc. tapi i tgk samsung macam lagi best. apa pendapatan anda?

Nadia said...

im not sure about samsung. tapi for me htc if kalau u nak jual balik mmg ada value. mcm i punya htc diamond last sept i jual rm1000 pdhal i dah guna dekat 2tahun & siap penah jatuh calar balar lagi.

fyi htc pgeluar pertama utk pocket pc & microsoft windows smartphone. then baru la brand hp lain tiru. so i rasa if u more to nak baca2 notes i suggest htc la kot.