Thursday, April 1, 2010

Patah bertongkat

Pernah tak dengar lagu Jentayu? yang dinyanyikan oleh nora and sheila majid tu? ingat tak? OK takpe, kalau tak ingat, ini snippit lirik dia...

Jentayu
Patah sayap bertongkat paruh
Jentayu
Patah paruh bertongkat siku
Jentayu
Patah siku bertongkat dagu
Jentayu
Patah dagu bertongkat kuku

Pinjamkanlah hatimu
Untuk semua



dengan dukacitanya dimaklumkan, aku punya hand-me-down Mr. Dell pada 1-4-10 ni, telah fracture di bahagian yang sangat vital, iaitu the hinge between the screen and the board. aku tak tahu macam mana boleh jadi macam ni. aku serious rasa sedih sangat sekarang. benda ni pun dah 10tahun umur dia, jadi agak-agaklah sikit macam mana dia boleh fracture kan....



jadi ini versi lagu aku untuk Mr. Dell

Mr. Dell
Patah sebelah bertongkat sebelah lagi
Mr. Dell
Patah sebe;ah lagi bertongkat screw
Mr. Dell
Patah screw bertongkat wayar
Jentayu
Patah wayar bertongkat botol air

Pinjamkanlah kekuatan semua
Untuk aku bersabar.....


serious, sekarang aku tongkat screen Mr. Dell dengan botol air. unik kan aku?

No comments: