Sunday, April 25, 2010

Apa guna?

Semalam aku pergi makan kat Puteh Seroja (OK OK la... bukannye sedap sangat. Saje je gian nak makan steamboat. Sambil makan tu, aku pun bercakap la sama partner makan aku. Selain itu, aku juga mendengar bunyi2 suara para pemakan lain di situ. Tiba2 meja aku senyap sebab masing lapar sangat and makan adalah perkara yang harus kami lakukan.

Telinga aku pula terbuka kepada cerita2 orang2 yang lain yang berada disitu. Aku mula2 tak dapat tangkap apa cerita makcik tu. Galak betul dia bercerita. Nampak alim la juga makcik tu, bertudung litup, pakai baju kurung.... Alhamdulillah...

Tapi cerita yang aku dengar dia khabarkan tu, bila aku fkir2 balik, serupa macam tak payah je....

Dia baru balik dari Makkah. Buat haji gamaknya. Tapi cerita yang aku dengar tu, dia mengata pasal para jemaah lain yang ada dengan dia pada waktu tu.

Ntah apa apa ntah.

1 comment:

djambu puadovich said...

2 wrongs does not make a right...:)