Saturday, March 6, 2010

Aku tak mendengar, aku mencuba.


Sebelum pindah ke Alor Setar, banyak betul desas desus mengatakan tempat ni tak best la, takde apa la, cost of living tinggi la, itu la, ini la. Tapi aku lain, aku memang tak sabar nak pindah ke Alor Setar. Banyak sebab kenapa aku nak sangat keluar dari rumah lama aku di Sungai Petani. Tak perlu la aku nyatakan disini kenapa. So, faham2 aja la....

Bila aku sampai disini, memang pada mulanya agak susah nak ke sana sini. Nak tahu bank kat mana, post office kat mana, nak tahu maxis kat mana. Samada aku tanya orang atau aku Google je. Aku tak mendengar kata2 dulu yang mengatakan tempat ni tak best. Belum cuba, belum tahu. Alhamdulillah, I am liking this place, one step at a time.

Lagi satu, aku ada kawan, tak ramai. Tapi kira cukup la nak buat satu korum. Mereka ni kalau dalam the dating arena, biasa akan date orang yang lebih tua, atau sama umur. Kononnya kalau date dengan orang muda ni, tak sesuai. Ermm... apa yang tak sesuainya? Kan ke umur itu hanya arbitrary figure sahaja? Bukankah kematangan itu lebih penting? Bukankah kebahagiaan itu lebih menjadi bahan fokus? Jadi apa salahnya kalau date orang yang tak sama jurusan, atau lebih muda, atau memang takde persamaan dengan diri aku? Aku tak kisah untuk mencuba.

Selalu aku dengar orang kata: "Jangan buat tu, jangan buat ni". But I go ahead and do it anyway. Mama aku memang dah tahu perangai curious aku ni. It is either you tell me something with logic and reason with me, or you tell me something but I still go ahead with it. Bukan aku nak rebel ke apa.. Tapi bak kata orang yang aku actually ikut la kan: "Belum cuba, belum tahu".

I don't learn from listening. I learn from mistakes.

4 comments:

hasni said...

bgslah red ni:-)

djambu puadovich said...

klo basuh telur sblm makan mcm ne pulak? (~~,)

nazrinzaidi said...

jom.

kita date.

~(*v*)~ily~(^v^)~ said...

tanya skit...attachment tue dlm istilah doc ape???