Tuesday, July 6, 2010

Tudung terbaru

Sekarang ni, pakai tudung tu dah datang dalam pelbagai gaya untuk menyerlahkan lagi keayuan si pemakai. Macam2 nama tudung yang ada di pasaran. Yang paling famous sekarang adalah tudung yang main sarung je tu, yang siap ngan awning lagi. Jadi, sangat convenient untuk si pemakai la kan.

Tapi ntah kenapa, ada pula yang suka ada sanggul tinggi2 dalam tudung tu sebagai satu fesyen. siap lagi kat KLCC (according to my aunty la) ada jual lagi benda yang untuk menampakkan seperti si pemakai mempunyai sanggul yang tinggi dan lebat.

inilah cara pemakaian tudung yang aku maksudkan. aku seriously tak faham.


pada aku, bila aku tengok orang pakai macam ni, aku terfikir pasal gambar di bawah:


Adakah mereka menyorokkan sesuatu dibawah tudung itu?

Aku bukan la kutuk orang pakai tudung. Aku saje je pelik.

3 comments:

Scorpio Girl said...

a friend fwded me a hadith that mentioned it's actually a sin for women to wear such hijab..wallahu'alam..

Adz Ariff said...

kalau macam tak logik je tinggi sanggul tu, i and my friends masa kat O&G posting dulu cakap, sure difficult vacuum delivery dulu2 sampai panjang sangat kepala, kesian....
(no intention to kutuk2 pemakai tudung bersanggul tinggi, just weirded out. sanggul je macam ade lagi satu kepala kat dalam ala2 voldermort dlm 1st book harry potter, pelik gak)

redSeptember said...

@ Scorpio girl: really? tak tahu langsung.

@ adz: i tot of the same thing....VACUUM delivery. or, do you remember the CONEHEADS?? hehehe